16

Magen fortsätter att tömma sig, fått springa på toaletten ett x antal gånger under gårdagen och även idag har jag fått sprungit dit 3(!!) ggr hittils & då steg vi upp kl 7. Dock behöver de ju inte betyda ett smack, tror inte de gör de men man kan ju hoppas ;)
 
Nu har jag då min BB väska klar & bebisens, bara några ynka grejor jag skrivit på en lapp & vad Anton ska ha har jag med skrivit om de nu inte blir så att Annika kommer hit, beror ju lite på vilken tid de blir av. Men nu är då allt förberett.
 
Jag har kunnat sovit något bättre nu på natten. Jag har läst nyligen att man som gravid för undvika paracetamol, vilket finns i Alvedon, panodil bland annat, men de är de som får mig att sova bra, jag tar inte de varje kväll. Men känner jag att jag har ont i kroppen, främst är de ju ryggen så tar jag 1-2 Alvedon & då får jag sova som en stock mellan kissningarna under natten & de är skönt kan jag tala om. Sömn är viktigt!
 
Annars ska jag inte göra så mycket idag, de är sista dagisdagen för denna vecka för min grabb, tror han tycker de är lite tråkigt, eller både &, han tycker om att få ha mysmornar osv, men på dagis är de ju alla kamrater & grejer, nog för att han har miljoner grejer hemma men de blir som inte samma. Men tur att han får gå sina 3 dagar i veckan iaf, han skiner som en sol då han på morgonen säger "ska jag gå dagisen idag?" :)
Men något jag är lite irriterad över just nu på dagis är att de haft rätt mycket vikarier senaste tiden vilket har inneburit att de blivit mer fel med kläder osv.
De är ju så noga att vi ska märka kläder, skor, handskar, ja ALLT. Och de är vi grymt noga med, kanske inte att alla kläder är märkta men nästan alla, men ytterkläder, skor osv är märkt, allt i hopa. Imorse då jag skulle ta på Anton sina skor så ser jag att de inte är hans, de är lika dana svarta Kouma men med annat namn & en stl större. Så imorse på dagis fick vi börja med att byta skor för som tur var så stod Antons där, märkta & allt. För någon vecka sedan så försvann hans svara vinterhandskar, men då har han ett par blå lika dana samt ett par mindre extravantar i svart. Så igår då lämnade jag honom i sina blåa vantar & då jag hämtar honom så har han sina extra vantar på sig så jag tänkte att de blå hängde i torkskåpet men icket, spårlöst försvunna, antagligen satt dom på något annans barns händer, de skulle kolla. Kommer tillbaka nu på morgonen, ingen har ena kollat & inga vantar finns där så nu är BÅDA Antons vinterhandskar borta & båda är märkta, nu har vi ju mer handskar, tog dit 2 fodrade galonisar men ändå, jag ska inte behöva köpa nya handskar för att dagis är ouppmärksam och inte läser i handskar, kläder & skor speciellt då allt är märkt & de ska inte vara några konstigheter ...
 
Har  hänt att jag kommit dit & han inte ens har sin egen overall, då hade han & en annan pojke varandra & den andra pojken är 1 år äldre än Anton, ni kan ju tänka er att overallen var lite tight på honom & stor på Anton osv & även denna gång var BÅDAS overaller ordenligt märkta ...
Klagar aldrig annars men då de gäller att de försvinner märkta grejor då blir man lite irriterad faktiskt.
 
Nä ni, nu ska jag på ica & köpa sallad åt min käraste & åka med på hans jobb.
Ha en bra dag ! :)5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0